Handelsbetingelser- og vilkår

Her på siden kan du læse om vores generelle handelsbetingelser- og vilkår for handel på www.morelust.dk. Husk at læse vores handelsbetingelser- og vilkår grundigt igennem, før du bruger og køber fra vores hjemmeside.

1.1 Oplysninger

www.morelust.dk ejes og administreres af SE : 42506486

Morelust
Øster Kringelvej 21c
8250
SE nr: 42506486

Telefon: +45 40 15 99 19
E-mail: kontakt@morelust.dk

2.1 Betaling

Vi accepterer betaling via:

  • Dankort
  • VISA Dankort
  • Mastercard

Betaling via betalingskort bliver først trykket på din konto når varen er afsendt.

Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.

Vær opmærksom på, at når du handler hos Morelust.dk gemmer vi de oplysninger som er nødvendige for at kunne levere den købte vare(r). Vi har ikke mulighed for at videregive følsomme oplysninger såsom kortoplysninger, trække beløbet fra dit kort flere gange eller lignende.

Vi anvender cookies på vores hjemmeside. Dette gør vi bl.a. for at give dig en bedre købsoplevelse. Vi er derfor forpligtet til at sørge for, at alle dine oplysninger er sikret. Du kan læse meget mere om vores persondata- og cookiepolitik her.

2.2 Priser

Alle viste produktpriser på Morelust.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv moms og afgivet, men ikke med forsendelse. Alle priser er angivet som dagspriser. Pris for forsendelse vil blive udregnet ved betaling.

Når du handler med Morelust.dk indgåes aftalen på dansk og dertilhørende lovgivning.

3.1 Fortrydelsesret

Jf. Dansk lovgivning har du som forbruger altid ret til 14 dages fortrydelsesret på varer købt online.

Det gør sig gældende at varen og emballagen skal returneres i samme stand som da du modtag den. Det vil sige at den originale emballage skal medsendes og være i ubeskadiget tilstand og ikke åbnet, for at kunne gøre krav på fortrydelsesretten. Ydermere gælder det at, af hygiejniske årsager bortfalder returretten på intime produkter ved åbning af produktets emballage. Dvs. du mister fortrydelsesretten, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Varer, der ikke er til intimbrug, må du gerne pakke ud, hvis du kan returnere dem i samme stand og mængde som ved modtagelse. Fortrydelsesretten bortfalder også, hvis du bruger varen på en måde, hvor brugen åbenlyst formindsker varens salgsværdi væsentligt.

3.2 Varens stand ved retur

Hvis varen er åbnet eller prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, vil varen blive betragtet som brugt og det betyder at det ikke er muligt at få refunderet det fulde beløb. Her vil det være afhængigt af den konkrete sag, hvorvidt det fulde beløb, en del af beløbet eller intet af købsbeløbet kan sendes retur. Det afhænger altså altid af varens handelsmæssige værdi og dette er en afgørelse som laves 100% af vores kundeservice.

3.3 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Vi refunderer det beløb som du har indbetalt til os. Beløbet kan kun indbetales til det kort som er brugt ved betaling af ordren. I tilfælde af værdiforringelse som beskrevet ovenfor, fratrækkes dette købsbeløbet.

Fortryder du dit køb og sender retur til os, står du selv for betaling af fragten. Vi anbefaler at du køber fragt med tracking inklusiv, så hvis pakken skulle forsvinde under transport, er det muligt at spore hvor fejlen er sket.

3.4 Sådan sender du varen retur

Inden du sender varen retur til os, skal du sørge for at kontakte vores kundeservice. Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 24 timer i alle hverdage.

E-mail: kontakt@morelust.dk
Telefon: +45 40159919

Returvaren skal sendes til vores adresse:
Øster Kringelvej 21 C
8250 Egå
Danmark
Att.: Returnering

Morelust.dk modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Du hæfter altså selv for det fulde beløb af fragten, når varer sendes retur.

4.1 Reklamation

Morelust.dk tilbyder 24 måneders reklamationsret fra varen er modtaget i henhold til dansk købelov: omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler skal meddeles Morelust.dk inden for rimelig tid, efter fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. Kontakt venligst kundeservice med evt. dokumentation for fejlen eller manglen i form af billede eller video. Vi vender efterfølgende tilbage med instruktioner.

Når du handler med sælgere i EU, har du altid minimum 2 års reklamationsret, dette gælder naturligvis også hos Morelust.dk. Det vil sige, at du har 2 år efter modtagelse af en vare til at reklamere over eventuelle fejl/mangler. Du skal dog hurtigst muligt, og senest 2 måneder efter du har opdaget en fejl/mangel ved en vare, oplyse os om, at du gerne vil reklamere over varen.

I tilfælde af eventuelle tvister følger vi Forbrugerklagenævnets afgørelse.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til vores kundeservice:

E-mail: kontakt@morelust.dk

Returvaren skal sendes til vores adresse:
Øster Kringelvej 21 C
8250 Egå
Danmark
Att.: Returnering

5.1 Persondatapolitik

Ingen personfølsomme oplysninger, der registreres på Morelust.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Morelust.dk.

Efter datalovens krav pr. 1. januar 2019 krypterer vi desuden mails indeholdende personfølsomme oplysninger, herunder ordrebekræftelser, ved brug af TLS version 1.2 eller nyere.

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger til tredjepart for at kunne levere varen til dig. Denne tredjepart er fragtfirmaet som står for at sende varen til dig.

Vi bruger desuden cookies bl.a. til at give dig en bedre købsoplevelse, og vi er forpligtet til at sørge for, at dine oplysninger er sikret. Læs mere om vores brug af cookies her.

Herudover registrerer vi IP-adressen, hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. IP-adressen opbevares så længe, det er nødvendigt i forhold til en eventuel politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Den dataansvarlige på https://www.morelust.dk er Morelust Direktøren og de ansatte for Morelust har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Som registreret hos Morelust har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Morelust via e-mail kontakt@morelust.dk. Det er muligt at få slettet alle indsamlede oplysninger ved at rette henvendelse til vores kundeservice.

Læs vores Persondatapolitik i fuld længde her.

6.1 Levering af din ordre

Morelust.dk sørger for levering med enten DAO eller GLS afhængigt af pakkens omfang og den valgte leveringsmetode, til hurtigst mulige dato efter bestille og bekræftelse. Såfremt der opstår forsinkelser hos DAO eller GLS kan Morelust.dk ikke drages til ansvar, såfremt pakken er overdraget i rette tid.

Leveringstiden er estimeret til 1-4 dage, afhængig af den valgte leveringsmetode.

Bemærk venligst, at det ikke er muligt at afhente pakker på vores adresse.

7.1 Oplysning om klagemulighed

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via http://www.forbrug.dk EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage.

Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.Klage indgives via http://ec.europa.eu/odr.Ved indgivelse af en klage skal du angive vores mailadresse kontakt@morelust.dk.I tilfælde af eventuelle tvister følger vi Forbrugerstyrelsens afgørelse.

Handelsbetingelser- og vilkår er senest opdateret 22. januar 2019